Deadpool 2 ***

Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΠΟΥΡΑ

Entertainment as usual… Οι καλοκαιρινοί γίγαντες του Χόλιγουντ ρίχνονται σε μια παγκόσμια μάχη, την κρισιμότερη της χρονιάς, για το μποξ όφις. Ο χειμώνας φέρνει ιστορίες που εκτοξεύουν ηθοποιούς και σκηνοθέτες στον γαλαξία των Οσκαρ. Το καλοκαίρι έρχεται η σειρά των υπερηρώων και των blockbusters, που συντηρούν τη σύγχρονη Μέκκα του θεάματος. Από την αυγή της χιλιετίας ο κινηματογράφος, το κόμικ και το βίντεο γκέιμ συγχωνεύονται, ακολουθώντας μια συνταγή που ενίοτε μας δίνει διασκεδαστικές ταινίες.

Στο μέτωπο των καλοκαιρινών blockbusters η αρχή έγινε πριν από μερικές εβδομάδες με τους «Εκδικητές». Η πρόσφατη περιπέτειά τους, «Ο πόλεμος της αιωνιότητας», πήγε πολύ καλά εισπρακτικά, δεδομένης της εμπορικής καθίζησης που συνέβη στις αίθουσες φέτος μετά τα Οσκαρ, κόβοντας μέχρι στιγμής 327.000 εισιτήρια. Ακολούθησε το «Deadpool 2», η πιο εντυπωσιακή πρεμιέρα των τελευταίων κινηματογραφικών εβδομάδων.

Τα πιο μεγάλα εμπορικά ατού του Χόλιγουντ είναι υπερήρωες φτιαγμένοι από μελάνι και χαρτί, κυρίως στα σχεδιαστήρια της Marvel ή της DC Comics, που άλλαξαν τη θεματολογία και το ύφος της σύγχρονης κινηματογραφικής περιπέτειας. Κάποιοι, όπως ο Thor ή ο Captain America, πήραν πολύ σοβαρά τον ρόλο τους ως σωτήρες. Κάποιοι άλλοι, όπως ο Deadpool που σαρκάζει τους πάντες και αυτοσαρκάζεται, μάλλον τον διακωμωδούν σε ένα σκηνικό που θυμίζει ταινία καταστροφής.

O βρωμόστομος Deadpool

Ο σημερινός Deadpool είναι βρωμόστομος, αλλά και λίγο μελαγχολικός, γιατί η αγαπημένη του έχασε τη ζωή της. Ο Deadpool είναι ο πιο ενδιαφέρων υβριδικός υπερήρωας απ’ αυτούς που βγήκαν από τον δοκιμαστικό σωλήνα της Marvel. Μιλάει διαρκώς, χωρίς να τον διακρίνουν το μέτρο και η ευγένεια, κι ενίοτε απευθύνεται πρόσωπο με πρόσωπο προς τον θεατή της ταινίας σαν να θέλει να του δείξει τα υλικά από τα οποία έχει φτιαχτεί ο περιπετειώδης κόσμος του. Βρίζει, πολλές φορές χυδαία, ενώ τα κίνητρά του στερούνται ηθικής βάσης. Οι διάλογοι και οι μονόλογοι στο «Deadpool 2» έχουν την ίδια βαρύτητα που έχει το αίμα στο σπλάτερ.

Ποιος είναι ο Deadpool; Ενας πρώην πράκτορας ειδικών δυνάμεων που έπειτα από ένα χτύπημα της μοίρας έγινε πειραματόζωο για να θεραπευτεί από τον καρκίνο. Το πείραμα δεν πήγε καλά -έτσι τουλάχιστον του είπαν- και κατέληξε άτρωτος, πλην όμως παραμορφωμένος.

Το σώμα του γίνεται σουρωτήρι από τις σφαίρες ή κομματιάζεται σε σκηνές που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν και ως γκραν γκινιόλ, οσονούπω όμως αναπλάθεται όπως τα cyborg στον «Εξολοθρευτή». Το δε πρόσωπό του, λόγω της μετάλλαξης, τον κάνει να δείχνει τέρας, αντικατοπτρίζοντας την κόλαση που ζει βαθιά μέσα του ο Deadpool. Η απώλεια της γυναίκας του είναι αυτή που τον έχει καθορίσει.

Ο Deadpool φοράει στολή στα χρώματα του Σπάιντερμαν και πολεμά σαν νίντζα. Το χιούμορ του όμως, πιο διαβρωτικό και από οξύ και πιο κατεδαφιστικό και από οδοστρωτήρα, είναι η αληθινή δύναμή του.

Ιπτάμενος και… Ρόμποκοπ

Ξεχωριστός υπερήρωας είναι και ο Iron Man. Και αυτό το χρωστάει στο κέφι των σεναριογράφων, αλλά κυρίως στον Ρόμπερτ Ντάουνι τζούνιορ, ο οποίος τον υποδύθηκε σε τρεις ομώνυμες ταινίες την τελευταία δεκαπενταετία.

Ο Τόνι Σταρκ, ένας Κύρος Γρανάζης της αμερικανικής πολεμικής βιομηχανίας, πέφτει στην ενέδρα ενός Αφγανού πολεμοκάπηλου. Σώζεται εκ θαύματος και κατόπιν μεταμοσχεύει έναν «βηματοδότη», με ισχύ πυρηνικού αντιδραστήρα, στο μέρος της καρδιάς του. Στη συνέχεια κατασκευάζει μια ατσάλινη πανοπλία για να «ξαναγεννηθεί» ως ιπτάμενος ιππότης.

Ο Σταρκ αίφνης γίνεται Iron Man, ένας σιδερένιος Σούπερμαν, κάτι σαν τον Ρόμποκοπ, που πετάει σαν υπερηχητικό καταδιωκτικό, αλλά δεν χάνει ποτέ το χιούμορ του. Ειδικά σε ανώμαλες προσγειώσεις.

Μυθικοί ήρωες του 20ού αιώνα

Ο Μπάτμαν, ο Σούπερμαν και ο Σπάιντερμαν έλαχε να γίνουν οι διασημότεροι υπερήρωες κόμικ τον 20ό αιώνα. Ο κινηματογράφος εκτόξευσε τη φήμη τους στ’ άστρα. Πλασμένοι και οι τρεις από χάρτινο πολτό, δεν είναι παρά δημιουργήματα της φαντασίας που πηγάζουν από τη μυθολογία του σωτήρα στη σχηματική ή αφελή μορφή της.

Ο πιο Αμερικανός…

Ο Σούπερμαν είναι ο πιο ατσαλάκωτος και ο πιο Αμερικανός στο πάνθεον των υπερηρώων. Ο μοναδικός που δεν έζησε μέχρι τώρα κρίση ταυτότητας ή δεν έθεσε στον εαυτό του «υπαρξιακά» ερωτήματα. Εχουν και τέτοιες σκοτούρες οι υπερήρωες της εποχής μας. Ο Σούπερμαν δεν έχασε ούτε δευτερόλεπτο την αυτοπεποίθησή του, γιατί είναι ένας σύγχρονος θεάνθρωπος.

Ο Σούπερμαν, ένας εξωγήινος κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν του ανθρώπου, πέφτει ουρανοκατέβατος στη Γη σαν θείο βρέφος σε μια κάψουλα-φάτνη. Ο πλανήτης Κρύπτον, όπου γεννήθηκε αυτό το πλάσμα με τις υπερφυσικές δυνάμεις, καταστράφηκε.

Στο Κάνσας, όπου προσγειώθηκε το διαστημόπλοιό του, υιοθετείται από ένα άτεκνο ζευγάρι. Οταν μεγαλώνει, αρχίζει να υπηρετεί το Καλό με την ιδιότητα του δημοσιογράφου -η ανθρώπινη πλευρά του Σούπερμαν, o Κλαρκ Κεντ, είναι ταυτισμένη με την υπερίσχυση της αλήθειας- και φυσικά με την ιδιότητα του υπερήρωα. Ο Κεντ πετάει τα μυωπικά γυαλιά του και ντύνεται με την μπλε και κόκκινη στολή του για να πολεμήσει το κοινό έγκλημα και να προστρέξει σε βοήθεια όλων όσοι βρίσκονται σε κίνδυνο.

Στο σινεμά ο Σούπερμαν πρωτοεμφανίστηκε με αξιώσεις το 1978 στην ομότιτλη ταινία του Ρίτσαρντ Ντόνερ και ταυτίστηκε με τον Κρίστοφερ Ριβ.

Ο πιο σκοτεινός…

Ο Σούπερμαν δρα στο φως της μέρας. Αντίθετα, ο Μπάτμαν βγαίνει από τον πύργο του όταν πέσει το σκοτάδι. Ο ένας είναι η αποθέωση του πολιτικώς ορθού. Ο άλλος, η ηθική υπεροχή αλλά και η απόλυτη ισχύς μιας αριστοκρατικής ελίτ που κρατάει τα ηνία της Γκόθαμ Σίτι, της μητρόπολης του κόσμου.

Τη μέρα ο ζάμπλουτος Μπρους Γουέιν διευθύνει τις επιχειρήσεις του. Το βράδυ μεταμφιέζεται σε νυχτερίδα για να επιβάλει τον νόμο στους δρόμους της Γκόθαμ Σίτι. Ψυχολογικό είναι το κίνητρό του: όταν ήταν παιδί, οι γονείς του δέχτηκαν θανάσιμη επίθεση από έναν κακοποιό.

Ο Μπάτμαν, η σκοτεινή πλευρά του Μπρους Γουέιν, είναι το παιδί που, σπρωγμένο από το συναίσθημα της απώλειας της οικογένειας, θέλει να διορθώσει τα κακώς κείμενα του κόσμου των μεγάλων.

Ο πιο προικισμένος…

Ο Σπάιντερμαν έρχεται από τη βάση της κοινωνικής πυραμίδας, πιο ευάλωτος από τον Μπάτμαν ή τον Σούπερμαν – αποτελεί μια μείξη του φανταστικού με το πραγματικό.

Κάτω από την ελαστική φόρμα του Σπάιντερμαν βρίσκεται ο Πίτερ Πάρκερ, ένα ορφανό παιδί με υψηλότατο IQ, γόνος ενός ηθικά άμεμπτου επιστήμονα που έπεσε θύμα θανάσιμης συνωμοσίας. Ο Πίτερ θα αποκτήσει δυνάμεις υπερήρωα έπειτα από το τσίμπημα μιας μεταλλαγμένης αράχνης.

Ο Σπάιντερμαν φαντάζει σαν ακροβάτης του Καλού σε έναν κόσμο πρωτίστως άδικο. Είναι το αγόρι που η φαντασία του εξάπτεται από μια αίσθηση περί δικαιοσύνης και ηρωισμού, αλλά και ο έφηβος που ταλαντεύεται ανάμεσα στο σωστό και το λάθος όταν έρχονται τα πρώτα σκιρτήματα του έρωτα.

Πρώτη δημοσίευση στη ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑ

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Mandy

Μια horror ιστορία εκδίκησης σε πέπλο ψυχεδέλειας