Solo: A Star Wars Story **

Σκηνοθεσία: Ρον Χάουαρντ

Παίζουν: Ολντεν Ερενράικ, Γούντι Χάρελσον

 

Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΠΟΥΡΑ

Αν το 1968 έμεινε στην ιστορία της επιστημονικής φαντασίας ως μια από τις μεγαλύτερες καμπές του είδους λόγω του Στάνλεϊ Κιούμπρικ και του αριστουργηματικού έπους «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος», το 1977 έγινε χρονιά-σταθμός για τα παραμύθια του Διαστήματος. Κι αυτό χάρη στο διασημότερο κινηματογραφικό αστρικό παραμύθι όλων των εποχών: τον «Πόλεμο των Αστρων» του Τζορτζ Λούκας.

Χάνεις τον λογαριασμό, αν επιχειρήσεις να μετρήσεις τα «Star Wars» που έχουν γυριστεί από τότε. Μπερδεύεσαι σε βαθμό ζάλης, αν προσπαθήσεις να βάλεις σε χρονολογική σειρά τις ιστορίες και τα παρακλάδια τους που συνδέουν υπόγεια όλα τα επεισόδια του «Πολέμου των Αστρων» στο πέρασμα των δεκαετιών. Χάνεσαι στη… μετάφραση, μετέωρος στους δαιδάλους μιας κινηματογραφικής αστρικής μυθολογίας, που, αν μη τι άλλο, κατέκτησε τον τίτλο του κλασικού έπους – τουλάχιστον η πρώτη τριλογία.

Από το 1977 μέχρι σήμερα ο «Πόλεμος των Αστρων» αποδείχτηκε η πιο ανθεκτική space opera του Χόλιγουντ. Εκτόξευσε στα ύψη τον πυρετό του κοινού για καθαρόαιμη κινηματογραφική περιπέτεια, ανεβάζοντας κατακόρυφα και τις μετοχές του νεαρού τότε Λούκας στο χρηματιστήριο της Μέκκας του θεάματος. Δημιούργησε στρατιές φανατικών φίλων. Οι πρώτοι θαυμαστές του Χαν Σόλο και του τριχωτού φίλου του Tσουμπάκα, συγκυβερνήτη του αστρόπλοιου «Μιλένιουμ Φάλκομ», έχουν πατήσει τα πενήντα.

O «Πόλεμος των Αστρων» ήρθε και πάλι στην επικαιρότητα αυτές τις μέρες. Οχι ως σίκουελ ή πρίκουελ, αλλά με το δεύτερο spin-off, που φέρει τον τίτλο «Solo: Α Star Wars Story». Η ταινία έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ των Καννών και στη συνέχεια άρχισε να προβάλλεται στις κινηματογραφικές αίθουσες όλου του κόσμου.

Το ξεκίνημα της νέας εποχής για τον «Πόλεμο των Αστρων», των spin-off -αυτόνομων, δηλαδή, ταινιών με ήρωες που προέρχονται από τον βασικό κορμό της μυθολογίας του «Star Wars»- έγινε το 2016 με το επιτυχημένο εμπορικά «Rogue One: A Star Wars Story». Η τωρινή ταινία έρχεται με τη φιλοδοξία να κατακτήσει την κορυφή του παγκόσμιου μποξ όφις.

 

Ο Σόλο πριν από τον Χάρισον Φορντ

Το «Solo: A Star Wars Story» διαδραματίζεται την εποχή της εφηβείας του Χαν Σόλο, τον οποίο, ώριμο πια, ενσάρκωσε ο Χάρισον Φορντ τέσσερις φορές: στον «Πολέμο των Αστρων» το 1977, στο «Η αυτοκρατορία αντεπιτίθεται» το 1980, στην «Επιστροφή των Τζεντάι» το 1983 αλλά και στην έβδομη κατά σειρά ταινία του franchise, στη «Δύναμη που ξεσπάει», το 2015. Ο Φορντ, ασπρομάλλης, αλλά με διάθεση να αναμετρηθεί με το ένδοξο παρελθόν του, ξαναβρήκε τη θέση του στο κόκπιτ του «Μιλένιουμ Φάλκομ».

Σημειωτέον ότι ο Φορντ από το 1977 μέχρι την εκπνοή της δεκαετίας του ’80 ταυτίστηκε με δύο από τους πιο αναγνωρίσιμους ήρωες της χολιγουντιανής περιπέτειας. Ο πρώτος ήταν ο Χαν Σόλο κι ο δεύτερος ο Ιντιάνα Τζόουνς της κινηματογραφικής σειράς του Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Στη σημερινή ταινία τον Σόλο υποδύεται ο νεαρός ηθοποιός Ολντεν Ερενράικ. Ο νεαρός Σόλο είναι ένας τυχοδιώκτης που καταφέρνει να δραπετεύσει από έναν πλανήτη βυθισμένο στο έγκλημα και να ζήσει μια περιπέτεια ενηλικίωσης. Στη διάρκειά της θα γνωρίσει τον Τσουμπάκα κι άλλους από τη μετέπειτα παρέα του «Πολέμου των Αστρων».

Κατά τον Λόρενς Κάστνταν, σεναριογράφο της ταινίας, ο Σόλο είναι ο πιο ενδιαφέρων ήρωας στο γαλαξιακό έπος του Λούκας. «Πάντα ήθελα να ξέρω την ιστορία αυτού του τύπου. Είναι ο πιο ενδιαφέρων στο σύμπαν του “Πολέμου των Αστρων”. Απρόβλεπτος και παράτολμος, μιλάει για πράγματα που δεν μπορεί να κάνει. Βουτάει όμως εκεί που δεν πρέπει. Δεν υπάρχει για μένα πιο γοητευτικός ήρωας από έναν τύπο που τα κάνει θάλασσα. Ο Χαν Σόλο έχει καλή καρδιά και θέλει να την κρύψει καλά».

Κατά τον Ρον Χάουαρντ, σκηνοθέτη της ταινίας, το σημερινό spin-off είναι «μια ιστορία ενηλικίωσης συνεπής με την παράδοση του “Πολέμου των Αστρων”. Θέτει και εξερευνά ζητήματα όπως αυτά της εμπιστοσύνης, της πίστης, της αγάπης, της φιλίας και της προδοσίας. Με χιούμορ αλλά και καταιγισμό δράσης».

Ο θεατής που ψάχνει επιρροές ή αναζητά δάνεια θα δει στο «Solo: A Star Wars Story» ένα γαλαξιακό γουέστερν, που φλερτάρει άλλοτε με τη φουτουριστική δυστοπία κι άλλοτε και τη θεματική της σειράς ταινιών «Mad Max».

Η αρχή του έπους

Στις πρώτες εικόνες του πρώτου «Πολέμου των Αστρων» δύο ρομπότ που υπηρετούν την καλή πριγκίπισσα Κίρα κερδίζουν τη συμπάθειά μας στο άψε σβήσε. Το ένα, ψιλόλιγνο σε χρυσαφί χρώμα, μοιάζει πιο πολύ με άνθρωπο και φαντάζει σαν να ’χει βγει από την προϊστορία της επιστημονικής φαντασίας. Το άλλο, «κοντόχοντρο» σαν κύλινδρος, είναι σαν αυτοκινούμενος ηλεκτρονικός εγκέφαλος. Και οι δύο σιδερένιοι ήρωες του Τζορτζ Λούκας ανακαλούν στη μνήμη του θεατή της ταινίας τον τενεκεδάνθρωπο από τον κλασικό «Μάγο του Οζ», που θα ’δινε τα πάντα για να αποκτήσει καρδιά ανθρώπου.

Ο Λούκας με τον «Πόλεμο των Αστρων» πήγε κατευθείαν στην καρδιά του παραμυθιού. Προκάλεσε στον θεατή συναισθήματα και συγκινήσεις των παιδικών του χρόνων, ανακυκλώνοντας ιστορίες ή στερεότυπα ηρώων που είχαν ήδη περίοπτη θέση στη βιομηχανία του θεάματος. Η ταινία του 1977 -όπως και οι δύο που ακολούθησαν για συμπληρώσουν την πρώτη τριλογία του «Πολέμου των Αστρων»- ξανάφερε στον αφρό του Χόλιγουντ τα πιο αγαπημένα είδη του.

Ο «Πόλεμος των Αστρων» στην πραγματικότητα δεν άνοιξε νέους ορίζοντες στην επιστημονική φαντασία. Απλώς χρησιμοποίησε το αχανές και άγνωστο του Διαστήματος για να ξαναφέρει στην επικαιρότητα θεματικά μοτίβα σαν κι αυτά που έδωσαν επική χροιά σε ιστορίες γύρω από την κατάκτηση της Αγριας Δύσης.

Ο «Πόλεμος των Αστρων» εκείνης της εποχής διεξήχθη μακριά από τους εφιάλτες της επιστημονικής φαντασίας. Δεν αποτύπωσε τον φόβο του δυτικού ανθρώπου απέναντι στη μηχανή και την επιστήμη ούτε συγκινήσεις σαν κι αυτές που είχαν τα φανταστικά ταξίδια του Ιούλιου Βερν. Ηταν όμως μια εμπνευσμένη αναβίωση και συνόψιση λαϊκών κινηματογραφικών ειδών σ’ ένα περιβάλλον όπου ουσιαστικά η υψηλή τεχνολογία και τα ειδικά εφέ έκαναν τη διαφορά.

Τα παραμύθια με ιππότες, οι περιπέτειες στην Αγρια Δύση του κλασικού γουέστερν, το μελόδραμα, οι ταινίες καταδίωξης, τα b-movies του φανταστικού και τα παλιά κινηματογραφικά σίριαλ, όπως το «Φλας Γκόρντον», αναδύθηκαν στον ορίζοντα του γαλαξία. Ο Λούκας, που είχε ήδη εντυπωσιάσει με τα «Νεανικά συνθήματα» («American Graffiti», 1973) ήρθε δυναμικά στην πρώτη γραμμή του… πολέμου ως πολιορκητικός κριός της βιομηχανίας του Χόλιγουντ.

Η επανεκκίνηση

Στην εκπνοή του 20ού αιώνα, οπότε η υδρόγειος έμπαινε σε ρυθμό παγκοσμιοποίησης, ο Λούκας ξανάφερε τον «Πόλεμο των Αστρων» στην επικαιρότητα με μια νέα τριλογία. Η «Αόρατη απειλή» («Star Wars: The Fantom Menace») ήταν το πρώτο επεισόδιο μιας νέας αστρικής περιπέτειας.

Αυτή η τριλογία δεν ήταν συνέχεια της προηγουμένης, δεν είδαμε τι απέγινε ο Χαν Σόλο του Χάρισον Φορντ στο πέρασμα του χρόνου. Ασχολιόταν με το συνέβη στον μακρινό γαλαξία του «Star Wars» χρόνια πριν από τις περιπέτειες του Σόλο.

Δύο ιππότες Τζεντάι, που καλούνται να προστατεύσουν την καλή βασίλισσα Αμιντάλα του πλανήτη Ναμπού από την επίθεση μιας σατανικής ομοσπονδίας, βρέθηκαν αυτή τη φορά στο κέντρο του ψηφιακού σύμπαντος του Λούκας. Ο πλανήτης Ναμπού δέχεται επίθεση από μια άπληστη ομοσπονδία που βάζει φραγμούς στο ελεύθερο εμπόριο.

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Deadpool 2 ***

Ο Deadpool είναι ο πιο ενδιαφέρων υβριδικός υπερήρωας απ’ αυτούς που βγήκαν από τον δοκιμαστικό σωλήνα της Marvel